8. elokuuta 2016

Varokaa kukkasia


 

Kirpputorituliainen ystävältä


Anteeksi hulppea kuvamäärä. Olen vain melko ihastunut tähän saamaani... kukkaseen? Alkuun se on hyvin viattoman näköinen, mitä nyt hieman pörröinen:

 
 
 
Mutta mitäs kummaa:
 



Kun kukkasen kääntää ylösalaisin, paljastuu tällainen näky:







 
                                                                                             
 
 
                                                                                               
Kun kukan vihreää osaa lähtee kääntämään nurinpäin, kuoriutuu esiin turri:

 
 
                                                                                                       

Alta hän näyttää nyt siis tältä, kukkaosa katoaa sisuksiin:

 
 
 
Tadaa:
 
 






Kyseessä on 80-luvun Popples-pehmolelu. Hahmoja oli paljon erilaisia, kaikki eivät suinkaan esittäneet kukkasta. Tämän kyseisen kukkahahmon nimi on Daisy. Pehmo ei ole suuren suuri, ensimmäisissä kuvissa näkyvä kukkaosa on noin kämmenen kokoinen. Suomessa popplesit on tunnettu ainakin nimellä karvaturrit. Jotkin hahmoista seikkailivat myös animaatiossa. 

Englanninkieliseltä sivustolta Ghost of the Doll näkee enemmän tietoa ja kuvia lukuisista erilaisista poppleseista, suosittelen:  http://www.ghostofthedoll.co.uk/popples.php

Minulle popplesit olivat ennestään eli ennen tätä kyseistä turria aivan tuntemattomia, eivät kuuluneet omaan lapsuuteeni. Kuten sanottua, nykyisin olen ihastuksissani. Luonnollisesti olen myös sitä mieltä, että Daisy on kaikkein suloisin popples-hahmo. Minulla ei tosin olisi mitään sitä vastaan, että jokin muukin hahmoista liittyisi joskus seuraamme...



2 kommenttia:

  1. Minä muistan että jollain tutullani oli sellainen iso popples. Värejä enkä mitään oikein muista, mutta muistan että sen sai sillain palloksi tjs.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Palloksi meneminen on hyvin tyypillistä popples-toimintaa. :D

      Poista